VALLÈS OCCIDENTAL

POBLES DEL MONTSENY I EL BRULL

A 71 km.

Punt de trobada:
Avui el punt de trobada amb la família o a els amics serà a l'Àrea de servei del Montseny que està a l'autopista AP-7 en direcció a Girona ia uns 5 quilómetres Abans de la Sortida 11 (Sant Celoni - El Montseny).

Com arribar-hi:
Haureu de localitzar l'autopista AP-7 en direcció a la Jonquera. Deixareu la via ràpida per la Sortida núm. 11, que porta a Sant Celoni i del Parc Natural del Montseny.
Entrareu al poble de Sant Celoni i seguireu a els rètols Indicadors que portin a Santa Fe del Montseny ia Mosqueroles.

A quatre quilómetres de la Sortida del poble trobareu una rotonda. La Sortida   de la dreta porta al poble de Campins i Santa fe del Montseny. Vosaltres seguireu recte en direcció al poble de Mosqueroles. Passat Mosqueroles trobareu, a uns 4 quilometres, una cruïlla de carreteres i haureu de desviar-vos a la dreta per arribar a La Costa del Montseny.

La carretera passa paper centri de la població de la Costa del Montseny ia la Sortida del poble empalma amb una pista forestal asfaltada. A partir de este punt Solament caldrà seguir a els Indicadors que senyalen la dirección del Turó de l'Home. A uns 2 quilometres del cim trobareu 1 aparcament per Deixar el vehicle.

Història i Visita:
Després de Deixar el vehicle a l'aparcament podeu arribar-vos a la caseta d'informació que la Diputació de Barcelona te instal·lada en un extrem de este espai i recollir uns quants fulletons informatius del Parc Natural del Montseny. A tocar de la caseta hi ha una cadena que barra el pas de vehicles. Ara, és el Moment d'agafar forces i preparar-vos a Fer a una caminada d'uns 35 minuts per una carretera Molt costeruda.

Acabada la pujada arribareu a un petit replà on la carretera gira a l'dreta. A uns 25 metres 1 ample corriol de FORTA pujada us portarà directament a la caseta de l'antic Centre Meteorològic del Montseny, punt i final de la pujada al Turó de l'Home.

Durant  la pujada a peu per la carretera a l'cim del turó podreu Gaudir d'unes espectaculars vistes del Vallès Accidental, Montserrat, la Mola, la Serralada del Litoral, Barcelona, el Garraf i, en un dia sense boira i ben clar, Fins i tot podreu albirar la silueta de les illes Balears. Aixó serà l'aperitiu de les vistes que tindreu des de l'cim del Turó de l'Home. En una ullada de 360º  podreu admirar quasi Tots els punts Geogràfics més importants de Catalunya.

Els 3 accidents Geogràfics més enlairats del   massís del Montseny són: El Matagalls de 1.697,9 m., Les Agudes de 1.705,5 m. i el Turó de l'Home de 1.711,7 m., sobre el nivell del mar. Si encara Teniu forces i voleu continuar l'excursió a peu, podeu arribar-vos a les Agudes. Per arribar-hi haureu de seguir per uns corriols que arrenquin del replà de la carretera des d'on surt el camí de pujada al Turó de l'Home. No hi ha pérdua Sols haureu de seguir ALS grups d'excursionistes que fan AQUESTA Travessa i després de dir 30 minuts de caminada arribareu a les Agudes.

Acabada l'excursió al Turó de l'Home, tornareu a vehicle i us dirigireu paper MATEIX camí de pujada, a l'poble de la Costa del Montseny. A la Sortida del poble trobareu una cruïlla de carreteres haureu de seguir a els Indicadors que us portin a poble del Montseny.

El nucli antic del poble del Montseny, antigament anomenat Sant Julià de Montseny, és de dimensions reduïdes i està format per 1 cinquantena de cases construides ALS Voltants de l'església romànica de Sant Julià. El municipi te 1 extensió de 27,2 Km2, un cens de 305 Habitants il 'orografia és d'alta muntanya amb MOLTS boscos, pastures i poquíssimes planúries.

Actualment l'economia dels vilatans està dedicada a serveis ia l'turisme. El poble del Montseny és punt de partida d'nombroses excursions a peu paper parc natural del Montseny.

Acabada la visita al poble agafareu el vehicle i us dirigireu cap a coll Formic i el Brull. Però, Abans us desviareu per visitar l'entorn de l'hotel de Sant Bernat i la petita ermita romànica que hi ha en un extrem del jardí. A uns 6 quilometres del poble del Montseny trobareu 01:00 desviament a la dreta que porta a Sant Bernat.

Seguireu en direcció al Brull passant per coll Formic. En AQUEST punt Geogràfic sempre hi trobareu MOLTS vehicles, ha que és punt de partida d'Moltes excursions, Tant a peu com en vehicles de dues i quatre rodes.

El municipi de l'Brull te una superfície de 41 Km2. Està format per tres Nuclis de població: el Brull, Sant Jaume de Viladrover i Sant Cristòfol de la Castanya. La carretera BV-5301 passa paper   mig del centre ADMINISTRATIU del poble. A la dreta hi ha l'edifici de l'Ajuntament, el restaurant Can Pascual i el restaurant El Castell. A l'esquerra hi trobareu l'església de Sant Martí del Brull, d'estil romànic, el centre d'Informació Turística del Montseny i la rectoria de Sant Martí. La majoria d la població del Brull està disseminada a l'Voltant del Nucli ADMINISTRATIU en cases d'estiueig i masies.

Gastronomia:
La cuina de la zona és la tradicional catalana amb una variada selecció d'especialitats com: peus de porc guisats, Espatlla de be al forn, estofats de vedella, bacallà a la llauna, cua de bou amb castanyes, etc.

De postres a els clàssics: els   postres de músic, gelats variats, pomes al forn, mel i mató, etc.

el Castell

CASTELL DE GALLIFA

A 43 km.

Punt de trobada:
A causa de la poca distància que hi ha entre Barcelona i Caldes de Montbui, en AQUESTA OCASIÓ podríeu TROBAR-vos con los amics a la plaça de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines.

Com arribar-hi:
S'a de localitzar la carretera C-17 i agafar-la en  dirección cap a Mollet. A l'Alçada de la Llagosta hi ha 1 desviament que enllaça amb la carretera C-59 que porta cap a Moià. Passareu per Palau-Solità i Plegamans, Caldes de Montbui i Sant Feliu de Codines.

Arribant a Sant Feliu de Codines la carretera passa paper mig del poble. Just Abans d'arribar al primer semàfor, trobareu 01:00 desviament a l'esquerra amb uns rètols indicant la dirección de Gallifa i Sant Llorenç Savall. Sense Deixar la carretera I després d'uns 10 minuts arribareu a Gallifa.

Història i Visita:
En una petita Vall, entre els cingles de Sant Sadurní i al turó del Castell, és Troba el poblet de Gallifa. Situat a 7 km de Sant Feliu de Codines ia 9 Km de Sant Llorenç Savall, el Nucli urbà està rodejat de boscos, masies con los Seus S'ACOMPANYA camps de Conreu i explotacions ramaderes. Pel bell mig de la vall hi passa la riera de Gallifa.

La població va augmentar o disminuir, segons l'època, des d'a els 79 Habitants que constaven a l'any 1885, Fins a un Màxim de 350 durante la dècada de 1960. A l'actualitat hi ha 205 persones empadronades.

Dins del Terme municipal de 16 quilómetres Quadrats, s'hi troben quatre ermites romàniques datades entre a els segles X i XIII. Possiblement  foren l'origen del poble de Gallifa.

Santa Maria del Castell o el Castell és una fortificació datada al segle X. Fou frontera entre a els comtats de Barcelona i Osona. Durant a els successius segles passà per Diferents mans de senyors feudals i castlans Fins que, al 1564 Quan la Propietat del castell era de la família dels Centelles, a els pobladors de Gallifa compraren su llibertat del vassallatge al rei Felip II paper preu de 10.000 sous .

Al segle XI és construir dins de l'recinte del castell l'ermita de Santa Maria del Castell, también anomenada a l'actualitat Santuari de la Mare de Déu de l'Ecologia. Durant el segle XIV els parets de l'absis i la nau foren aixecades per  construir-hi a la part alta un pis fortificat amb espitlleres, estètica que conserva encara avui dia. AQUEST Afegit l'hi dóna un Aspecte curiós se al conjunt arquitectònic.

Per accedir al castell haureu de continuar per la carretera que porta a Sant Llorenç Savall i seguir a els Indicadors que anireu trobant Fins arribar a un desviament que hi ha a l'esquerra de la carretera, on una pista forestal us conduirà a la porta d ' entrada del recinte del castell.

L'ermita de Sant Pere i Sant Feliu és l'actual església parroquial de Gallifa la qual està situada dins de del Nucli urbà del poble. La darrera restauració l'varen Fer l'any 1927.

Sant Sadurní és la més antiga de les ermites, datada a principis del segle X, fou construïda al cim de la Mola de les Cingles de Sant Sadurní, a 950 metres d'Alçada i dins de d'1 recinte emmurallat defensiu.

La Mare de Déu del Grau és l'ermita més allunyada del Nucli urbà de Gallifa. Està a mig camí entre el poble il 'ermita de Sant Sebastià de Montmajor, Terme municipal de Caldes de Montbui. Està documentada des de principis del segle XIII i l'última restauració fou l'any 2002.

Gastronomia:
La cuina d'AQUESTA zona és la típica de muntanya: canelons, escalivades, estofats de senglar, graellades de carn, peus de porc i a la tardor plats elaborats con los esperats bolets. De postres a els clàssics gelats, pastissos, va matar i postres de músic.

El Mirador del Fai
Ctra. De Sant Feliu de Codines a Centelles, km, 6,9
Tel. 93.866 08 68

Per anar-hi haureu de tornar a Sant Feliu de Codines i agafar la carretera en direcció cap a Moià. A 2 Km trobareu 01:00 desviament a la dreta que porta al poble de Centelles. Despres de fermen uns 6 Km més trobareu a l'esquerra el restaurant El Mirador del Fai.

www.gallifa.net

SANT LLORENS DE L'MUNT I L'OBAC

A 45 km.

Punt de trobada:
Aquesta és una ruta de senderisme de muntanya. A causa de la poca distància que hi ha Fins el vostre punt de destinació,, avui podríeu TROBAR-vos amb la família o a els amics a la gasolinera que trobareu a l'autovia C-58 entre Sabadell i Terrassa. Caldrà portar l'entrepà i beguda per ESMORZAR a la muntanya.

Com arribar-hi:
Cal localitzar l'autovia C-58 dirección cap a Sabadell i Terrassa. Arribant a Terrassa, ia l'Alçada de la Riera de les Arenes, deixareu l'autovia i seguireu a els Indicadors que portin a Matadepera per la carretera BV-1221. Arribant a poble de Matadepera haureu d'estar atents. A mà esquerra quedin a els camps de Jokey herba ia POCS metres trobareu la fita del quilòmetre 6. En AQUEST punt us desviareu a la dreta.

Cal passar el pont per sobre de la riera i seguir paper carrer de Rossinyols Fins arribar a la cruïlla de l'avinguda de Can Marcet. Girareu a l'esquerra i no Deixeu el carrer Fins al final. Aquí us creuareu amb el carrer de Boixaders. En AQUEST punt calç girar a l'dreta. Aproximadament a 200 metres, hi ha 1 desviament a l'esquerra. L'agafareu I després d'1 Trajecte de 200 metres, per una pista forestal, s'arriba a l'aparcament de Can Robert, punt de partida de l'excursió.

Des de este punt hi ha Dues opcions. Deixar el vehicle a l'aparcament i iniciar la ruta a peu o continuar amb el cotxe per la pista forestal Fins l'aparcament de Can Pobla, Situat a 1 quilòmetre i mig de Can Robert. La Capacitat de este últim espai és reduida.

Hi ha la Possibilitat d'anar al cim de la Mola per la ruta del coll d'Estenalles, la durada és de 2,30 hores, però ja en parlaren en una Altra ocasió.

Història i Visita:
Darrera de la serralada del litoral és Troba la Depressió del Vallès. Guardant-l'hi els espatlles hi ha la serralada del prelitoral amb 3 dels accidents Geogràfics més característics del prelitoral català. Quasi en línia recta i de llevant a ponent, al Massís del Montseny. Al centre la impressionant Mola de Sant Llorenç del Munt i la serra de l'Obac ,. I, a ponent l'incomparable única i espectacular Muntanya de Montserrat.

El Massís de la Mola de 1107 metres d'Alçada juntament amb la Serra de l'Obac i el turó de Castellsapera de 939 metres, constitueixen al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Per la proximitat a les Ciutats de Terrassa, Sabadell i Barcelona, ​​la Mola sempre ha Estat 1 muntanya Molt concorreguda pèls excursionistes. Des del cim és olla Gaudir d'unes meravelloses vistes panoràmiques: el Massís de Montseny, la muntanya de Montserrat, a els Pirineus i, en un bon dia, Fins i tot és olla ver la silueta de l'illa de Mallorca.

Bé, començarem l 'excursió d'avui a la masia de Can Pobla. AQUEST mes està format per 1 conjunto de variades edificacions. Cal destacar-ne 1 d'estil modernista, semblant a un castell, construïda sobre els restes de l'església de Sant Esteve de la Vall.

La pista forestal que us ha portat a Can Pobla ia l'aparcament, Segueix per la part baixa de les cases de la masia. AQUESTA pista està tancada amb una cadena per evitar el pas de vehicles al Parc Natural. El camí està senyalitzar amb marques de color groc. No hi ha perdua.

A uns 80 metres de la Sortida us creuareu amb 1 corriol. Girareu a l'esquerra 90 graus i pujareu paper corriol seguint els marques de color groc, Fins arribar a l'anomenat camí dels Monjos. Sense Perdre de vista els marques, s'a de seguir Fins arribar a L'Indret anomenat El Cargol, on el camí, amb 1 Paviment empedrat amb còdols, s'enfila de fent ziga-zaga.

Cal continuar l'excursió seguint els marques de color groc. Passareu per l'Hort dels Monjos i és el moment de Gaudir de les magnífiques vistes panoràmiques. El camí Segueix pujant Fins superar l'últim tram empedrat i quasi ja haureu Arribat al cim de La Mola. Sols us quedarà 1 tram de 200 metres d'1 suau pendent. El Monestir de Sant Llorenç del Munt ja està a tocar.

Un cop a l'cim calç Fer 1 Descans i Gaudir de les vistes, guiats pèls Diferents Panells d'orientació.

El Monestir és d'estil romànic. Està format per 1 conjunto de tres naus, una central i Dues laterals amb absis. Disposa d'1 cimbori octogonal Situat en el creuer, quasi al centre de l'edifici. S'HAN de destacar la sobrietat de l'arquitectura, els arcades cegues i els faixes llombardes que decorin els parets.

Les primeres dades que és tinença de l'existència d'01:00 comunitat monàstica al cim de la Mola són de medios del s. X. La construcció i consagració del Monestir de Sant Llorenç és de medios del segle XI. AQUEST conjunto monacal passà per Diferents etapes de Creixement i decadència Fins que va ser abandonat l'any 1608. Del 1987 al 1991 la Diputació de Barcelona va portar a Terme Treballs de restauració de l'església i de l'edifici adjunt, Tancant el conjunto dels 2 edificis restaurats amb 1 mur i 1 porta d'accés a l'recinte.

La visita a La Mola és Comença de fent 1 ullada de 360 ​​º a les vesteixes panoràmiques que és Podem ver des de este punt de 1107 metres d'Alçada. Diversos Panells indicatius us ajudaran a situar-vos dins de del mapa Geogràfic de Catalunya.

Després de descansar 1 bona estona de la pujada al cim de la Mola i a gaudir del bucòlic espectacle del paisatge, podeu Començar la visita al conjunto dels edificis restaurats del monestir de Sant Llorenç del Munt.

Traspassat el llindar de la porta d'accés a l'recinte, queda a la Vostra dreta l'edifici de l'església. Per Accedir-hi haureu de licitar per una escalinata de sis Graons. És imprescindible Fer 1 ullada a l'interior ja que és Molt interessant.

A l'esquerra de l'patí trobareu 1 Altre edifici Dedicat a restaurant i 1 botiga de records. Per poder dinar al restaurant de La Mola caldrà reservar taula amb anticipació, perque a causa de la gran afluència de gent, a la primavera ia la tardor, Possiblement no trobareu lloc.

La tornada s'a de fermen paper MATEIX camí de pujada.

Gastronomia:
El tipo de cuina de la Mola és la clàssica de la Catalunya central; pa amb tomàquet, embotits, amanides, carns a la brasa, mongetes seques, patates, postres de tot tipo, etc.

Haureu d'TENIR EN COMPTE que Totes els viandes que arribin a la Mola són transportades amb animals de Càrrega: rucs i mules, a causa de la impossibilitat d'accés de QUALSEVOL tipo de transport mecànic. Ès per AIXÒ que calç donar un Valor afegit ALS responsables del restaurant, paper ESFORÇ que fan.

la Mola
Tel. 93 743 54 54

www.lamola.com

TERRASSA
CARTOIXA DE VALLPARADÍS

A 30 km.

Punt de trobada:
A causa de la poca distància que hi ha per arribar a Terrassa, avui el punt de trobada amb la família o a els amics serà a l'porta d'entrada de l'castell de Vallparadís.

Com arribar-hi:
Haureu de localitzar l'autopista C-58 en direcció cap a Sabadell i Terrassa. Deixareu Sabadell a la dreta i también la Sortida de Terrassa est. A  Continuació deixareu l'autovia  C -58 per la Sortida de Terrassa centre.

Entrareu a Terrassa per la  Rambleta  del Pare Alegre ia l'esquerra us quedarà l'Hotel Don Cándido. Seguireu Fins arribar a la primera rotonda i en AQUEST punt haureu de girar a l'dreta per la Carretera de Montcada  Fins  arribar a la cruïlla amb la Carretera de Rubí. Aquí hi ha 1 semàfor i girareu a l'esquerra Fins arribar a la plaça del Doctor Rober. D eixareu  el cotxe a l'aparcament subterrani que hi ha a la plaça.

Quan sortiu de l'aparcament haureu de localitzar l'edifici de la Clínica Mútua de Terrassa. A la dreta de la Clínica ia l'Altre COSTAT del Parc de Vallparadís descobrireu, dalt d'1 turó, l'edifici de l'castell de Vallparadís.

Per arribar-hi podeu anar per 1 dels camins senyalitzats que arrenquin del costat dret del Carrer del Castell, Situat a la dreta de l'edifici de la Mútua, i que condueixen al centri del parc i al Palau.

Història:
La història del castell de Vallparadís Comença a Principi del segle XII Quan el comte de Barcelona Ramon Berenguer III va Vendre unes terres, situades al torrent de Vallparadís i rodalies, Als nobles Berenguer Sanlà ia su dona Ermessenda per a construir-hi 1 residència senyorial fortificada.

En a els successius anys a els fills de Berenguer de Sanlà adopten el cognom de Terrassa començant AIXÍ a formar-se al Nucli urbà de la ciutat a l'Altre COSTAT del torrent de Vallparadís.

A l'1344 Blanca de Centelles, filla de Bernat de Centelles i de Saurina de Terrassa, darrera Representant de la família que va viure al castell, va cedir les-ho ALS monjos cartoixans d'Escaladei i Sant Pol de Mar. Des de este Moment el castell passarà a ser la Cartoixa de Sant Jaume de Vallparadís Fins el 1413, Moment en que la Comunitat és traslladà a la Cartoixa de Montalegre situada a l'poble de Tiana, a l'Maresme.

AQUEST MATEIX any la Cartoixa passà a mans dels carmelitans de l'Hospital de la Santa Creu de Barcelona. El 1432 va ser adquirida per Jofre de Sentmenat que mantingué la Propietat de Vallparadís Fins l'any 1830. Passaren a els anys ia l'any 1947 la família Maurí, Últims Propietaris de la masia, cediren la finca a l'Ajuntament de la ciutat.

Després d'uns anys de restauració, a l'any 1959 s'hi Instal·la al Museu de la Ciutat.

visita:
El castell és de planta rectangular i està envoltat per 1 Fossat. Els murs tinència espitlleres a la part alta i quatre torres a cadascún dels angles de l'edifici.

Per adaptar el castell a les noves necessitats dels cartoixans és realitzaren Diverses modificacions a l'interior com la construcció d'1 claustre de dos pisos. A la planta baixa de l'claustre hi trobareu unes arcades d'amplades Desiguals i de forma apuntada. A la planta superior el claustre està format per arcs apuntats i més uniformes on a els capitells de les columnes són de forma geomètrica i sense decorar.

Al centre del pati de l'claustre hi ha una cisterna que recollia l'aigua de la pluja. A la part superior de la cisterna hi ha 1 orifici on 1 coll de pou format per 1 conjunto de pedres en forma circular i 1 politja facilitin l'accés a l'aigua de la cisterna.

Com a consequència dels Diferents usos ALS que ha Estat sotmès el castell, a l'actualitat quasi no hi ha Referències de la Utilització feta pèls cartoixans. La capella estava a la gran sala de planta rectangular, actualment anomenada Tinellet. La sala situada a l'COSTAT del Tinellet, amb 1 bonica volta de creueria, podria ser la sala capitular.

Com a Totes els comunidades Monastiques, la vida religiosa gira al Voltant del claustre on és situaven els Cel·les I ALTRES dependencies. La galeria sud del claustre del segon pis està descoberta i des de este punt podien controlar els terres del torrent de Vallparadís.

Després de passar-vós una bona estona Passejant per els Diferents dependencies del castell, transformat a l'actualitat al Museu de la Ciutat de Terrassa, sortireu a l'exterior i dirigireu Les nostres passes a l'Altre COSTAT del torrent de Vallparadís, seguint a els Indicadors que portin a conjunto monumental de la Seu d'Ègara.

En un reduit ALTIPLÀ a tocar del torrent de Vallparadís i Protegit pèls vessants del torrent, hi trobareu el conjunto episcopal de les Esglésies de Sant Pere de Terrassa. AQUEST conjunto està format per tres edificis restaurats: l'església de Santa Maria juntament amb el su baptisteri, l'església de Sant Pere i l'edifici funerari de Sant Miquel, Tots ELLS d'estil preromànic i romànic construïts entre a els segles V a la VIII .

El conjunto episcopal fou edificat sobre els restes d'1 església paleocristiana pèls Voltants de l'any 450 com a su del bisbat d'Ègara, Fins arribar la Invasió dels sarrains al segle VIII. Posteriorment i després de dir la Reconquesta s'inicià 1 nou Procés constructiu que a dalt Fins a els segles XI i XII.

Sant Pere
L'església de Sant Pere està situada al nord del recinte episcopal, a l'esquerra de la porta d'entrada. La porta d'accés a Sant Pere està en el mur sud emmarcada per quatre Arquivoltes Llises. Als 2 costats de la porta hi trobareu Dues finestres que donin lluminositat a l'interior de l'església.

L'interior, d'una sola nau i transsepte, està construit amb volta de canó. A la capçalera hi ha 1 absis trilobat. Te 2 campanars. L'1 està Situat quasi sobre el transsepte i l'Altre, en forma d'espadanya, està a la façana que dóna a la plaça del Rector Homs.

Cal parar atenció al retaule de pedra que hi ha a l'absis central, a les pintures murals gòtiques del segle XIV ia els pintures murals que trobareu a Les dues Capelles que hi ha a l'esquerra de la nau central: la de Sant Valentí i la del Santíssim.

Sant Miquel
L'església de Sant Miquel, de dimensions reduïdes, està construïda al centre del recinte episcopal, entre els Esglésies de Sant Pere i la de Santa Maria. La planta és en forma de creu i és l'única de les tres Esglésies que conserva la planta original. Al centre hi ha 1 cimbori cobert per una cúpula suportada per 1 conjunto de 8 columnes  a els capitells de les quals estan decorats amb fulles. Sota de l'absis hi trobareu la cripta de Sant Celoni.

Santa Maria
L'església de Santa Maria és un edifici de plata en forma de creu llatina i d'estil romànic. Fou construit sobre els antigues restes d'edificis restaurats paleocristians i visigòtics com és olla ver en a els mosaics sobreposats dels segles V i X, l'absis de forma rectangular il 'antic baptisteri sota el transsepte.

Al creuer hi ha 1 cimbori de planta octogonal cobert per un campanar de dos pisos i coberta de quatre aigües. D'especial atenció són els pintures murals que hi ha a l'absis ia l'absidiola, datades entre a els segles X i XII

Gastronomia:
Si decidiu quedar-vos a dinar a Terrassa hi podreu TROBAR tot tipo de cuina. L'autòctona, a força d'amanides, escalivades, embotits, esqueixades de bacallà, sopes, canelons, etc. de primers plats, i de segons: els peus de porc, l'estofat de vedella, la botifarra amb mongetes o els carns a la brasa.

En el cas d'Voler provar noves Experiències podeu localitzar 1 restaurant Xinès o un menjar Ràpid.

la Torreta
Nou de Sant Pere, 50
Tel. 937.314.775
Terrassa

MONESTIR DE
SANT CUGAT DEL VALLÈS

A 20 km

Punt de trobada:
A causa de la poca distància que hi ha Fins arribar al monestir, el punt de trobada amb la família o a els amics serà a l'porta del centre d'informació turística.

Com arribar-hi:
A conseqüencia de la gran varietat d'accessos per carretera amb el Vallès Occidental des de Barcelona, ​​és fa complicat recomanar-vos una ruta determinada per arribar - hi.

Però, per seguir el costum d'indicar-vos 1 recorregut d'accés a l'Destí d'AQUESTA Sortida us recomanaré el de l'Arrabassada. Per Accedir a la carretera de l'MATEIX nom o la BP-1417 haureu de dirigir-vos a la Ronda de Dalt ia l'Alçada de l'antic Hospital Militar trobareu l'inici de la carretera de l'Arrabassada.

Després de fermen uns 5 quilómetres deixareu a l'esquerra el desviament que porta a l'Parc d'Atraccions del Tibidabo. Cal seguir recte en direcció cap a Sant Cugat del Vallès I després d'uns 15 minuts de Trajecte arribareu al vostre Destí. Ara Sols haureu de seguir a els Indicadors que us portessin a monestir.

Història:
Sembla ser que el monestir va ser construit sobre els restes d'1 antic assentament militar romà anomenat Castrum Octavianum, segons els Descobertes en els excavacions FETES al recinte monacal.

Al segle V ja existia en AQUEST InDret 1 recinte religiós Dedicat a Sant Cugat, víctima de les persecucions de Dioclecià, on hi havia una reduida comunitat de monjos.

Com a conseqüencia de la gran afluència de pelegrins per visitar els restes del Sant, s'anaren construïnt ALS Voltants del recinte Diverses ampliacions d'edificis restaurats a els quals a l'any 717 foren destruits en una Invasió sarraïna.

És creu que sobre l'any 777 el rei de França Carlemany, Devot de Sant Cugat, Comença a reconstruir el monestir. A l'any 785 és va nomenar el primer abat, Deodat, que amb 12 monjos de l'orde de Sant Benet funda la comunitat. A la vegada a els varen donar possessions i castells per a su subsistència.

Com a conseqüencia de les incursions militar sarraïnes a l'any 852 al recinte religiós fou completament arrasat. Després de este succés fou rapidament reconstruit per l'abat Donadeu.

A partir d'AQUESTA reconstrucció el monestir passà per una etapa de Creixement Fins que a l'any 985 1 nou ATAC dels sarrains, capitanejats per Almanzor, afecta part de les Instal·lacions i Morien l'abat Joan i dotze monjos. A l'any següent l'abat Odó va refer el monestir i recupera els propietats.

Durant a els successius segles els terres i propietats del monestir augmentaren Tant que obligat a aportar crear a finals del segle XII quatre divisions territorials anomenades: Vallès, Penedès, Llobregat i Palau destinades a Millorar el control il 'administració de les propietats.

Gràcies a les bones relacions entre el rei i la noblesa, el poder Econòmic i el polític del monestir varen augmentar considerablement, Fins que el rei Jaume I vaig concedir nous privilegis amb la intencio de fermen del monestir de Sant Cugat un contrapoder al bisbe de Barcelona.

A l'Llarg d'uns quants segles a els Abats entrar en en diversos Litigis amb el Bisbe de Barcelona, ​​per la possessió de les terres, Esglésies i monestirs Fins que a l'any 1247 un tribunal eclesiàstic Nomenat paper papa Gregori IX pronuncia una sentència que donava la Raó al bisbe.

A medios del segle XIV, durant el regnat de Pere III i promogut per l'abat Busquets, s'iniciaren obris de fortificació del monestir, aprofitant restes de muralles existents i afegint-hi Diverses torres de defensa. A segle XVI l'abat Despuig amplia la muralla amb Dues torres poligonals ALS Extrems de l'actual carrer de la Torre.

A partir de l'abat Pere Busquets a els Abats començaren a ser nomenats pèls reis o el papa i no per la comunitat com havia Estat Fins aleshores. AQUEST fou el punt d'inflexió on Comença la decadència del monestir.

Passaren a els anys i la va unir entre la Corona d'Aragó i la Corona de Castellana propicia que Castella nomenés a els Abats Propers a su ideologia, començant AIXÍ 1 estudiat procès de castellanització del monestir FET que va provocar la lluita dels monjos per evitar-ho .

Entre a els segles XII i XIII els monjos del monestir arriben a un ser una cinquantena. AQUESTA Xifra és va Reduir a una vintena a principis del segle XIX, Fins que a l'any 1835 a causa de la Llei de desamortització la comunitat religiosa abandona el recinte monacal.

A l'any 1851 la Comissió de Monuments Històrics vaig decidir su restauració.

visita:
La visita al monestir de Sant Cugat Comença a la Torre del Portal Major, 1 dels punts d'accés a l'recinte a l'edat mitjana. En AQUEST portal hi trobareu l'Oficina d'Informació i Turisme, lloc on us donaran la informació necessària per Fer-hi una visita, que olla ser paper vostre compte Quant oa visita guiada.

A la dreta de la Torre del Portal Major és Troba Palau Abacial. És AQUEST 1 edifici de finals del s.XIV amb una estructura típica dels palaus del gòtic català lo qual formava part integrant del recinte emmurallat del monestir.

Darrere de l'Oficina de Turisme hi ha 1 plaça de reduïdes dimensions on hi trobareu l'entrada al Museu de Sant Cugat ia la vegada l'accés al claustre del monestir. En AQUEST punt és podin adquirir els entrades per visitar el recinte interior.

Un dels elements Arquitectònics més rellevant és el claustre. Fou construit al segle XII i és un clar exponent del romànic català. A l's.XV s'hi Vaig construir un segon pis il 'atri d'entrada.

El claustre és de planta rectangular i cadascuna de les quatre galeries te uns 30 metres. Cada galeria consta de quinze arcs de mig punt, separats per columnes en grups de zinc arcs. Cada arc està suportat per 1 conjunto de Dues Parelles de columnes con los Seus S'ACOMPANYA capitells, profusament decorats amb representacions d'animals i Escenes Bíbliques.

A l'interior del pati de l'claustre hi podreu ver una font circular i els restes d'un tremp primitiu del sV La creença popular troba a AQUEST tremp el lloc on s'hi va enterrar i és venerava a Sant Cugat. És imprescindible Fer 1 passejada per els galeries del claustre seguint els indicacions del fulletó que facilitin a l'Oficina de Turisme o del guia en el cas de fermen una visita concertada. A la galeria d'llevant trobareu l'escala d'accés a l'pis superior.

A la galeria d'migdia hi ha 1 porta d'accés a l'església. La construcció de l'església Durà diversos segles I en consequència l'estil constructiu d'inici fou el romànic i el d'REALIZACIÓN el gòtic. És un edifici de plata basilical format per tres naus paral·leles de gairebe la mateixa Alçada de sostre, amb una absidiola al final de cada nau i 1 cimbori octogonal que vaig explicar ventana a cada cara.

A la façana principal de l'església, construïda a La meitat del s.XIV, s'intueixen les tres naus que formen el conjunto de la basílica. Sobre la portalada principal, que està formada per arcs ogivals en degeneració, hi ha 1 magnífica rosassa de 8,2 metres de diamètre. Ambdos costats hi trobareu Dues rosasses de dimensions més reduïdes que donin clarar a les naus laterals.

És imprescindible passar-vós una bona estona admirant Els Diferents elements decoratius de l'interior de l'església com: els Capelles, a els retaules, el cimbori, el campanar, l'REGISTRO de la capella de la Pietat, etc. Acabada la visita al recinte del monestir no Deixeu de fermen 01:00 passejada per l'exterior on hi podreu ver les muralles, la Creu del Terme, la part exterior de les absidioles i la fortificació militar romana del segle IV.

Gastronomia:
És l'clàssica de les terres de muntanya de variats sabors i Moltes calories com: els escalivades, els carxofes a la brasa, a els cargols de la casa, els sopes, a els entremesos, etc.

Com a plats Forts no és podin oblidar els carns a la brasa com: els costelles il 'Espatlla de xai, els galtes de porc, a els peus de porc, el conill, la botifarra i el pollastre. Tota AQUESTA vianda acompanyada de patates, carxofes o mongetes del ganxet amb cansalada.

De postres, els de sempre: la crema catalana, el pastis al whisky, etc.

Restaurants:
Can Borrell (Masia a dues quilómetres de Sant Cugat)